מחפשים עבודה או מקצוע חדש? עשרה תחומים בצמיחה

לקראת סוף המחצית הראשונה של 2021, ניתן לראות כוון של מקצועות בצמיחה נכון לתקופה זו. אמנם הקורונה בעיצומה ברוב העולם וגם אצלנו לא נעלמה, אבל עם התקווה למגמת התאוששות כלכלית (ובריאותית), החלפת עבודה או מקצוע בהחלט אפשרית. להלן המקצועות העולים נכון לעכשיו –

1.       מנהלי מכירות E-Commerce : נראה שטרנד הקניות אונליין כאן כדי להישאר ואיתו גם הצורך בנציגי מכירות אונליין. ליתר דיוק, מדובר לרוב במנהל החנות המקוונת שאחראי בין היתר גם על שרשרת האספקה או לכל הפחות על השילוח ולא מבצע רק את המכירה עצמה. פרטים נוספים ניתן לראות בעמוד המקצוע מנהל/ת E-Commerce.

2.       יועצי משכנתאות – הופתענו לגלות, אבל עם האוריינטציה המוגברת לבתים שלנו בשנה האחרונה הביקוש לדירות עלה (וגם המחירים), ולכן אולי לא כל כך מפתיע שגם הביקוש ליועצי משכנתאות גדל משמעותית בשנה החולפת. פרטים נוספים ניתן לראות בעמד המקצוע יועצ/ת משכנתאות.

3.       מנהלי פיתוח עסקי – כן כן, מנהלי פיתוח עסקי ומנהלי מכירות בכירים נדרשים עוד יותר מבעבר. אפשר לייחס את העליה בדרישה למקצוע לכך שהרבה חברות שינו את המודל העסקי שלהן או לכל הפחות את אופני המכירה, ועם הרענון הנדרש, מתבצעים גם חילופי תפקידים. פרטים נוספים ניתן לראות בעמוד המקצוע של מנהל/ת פיתוח עסקי.

4.       מנהלי תקשורת שיווקית (Marcom ) – העליה בדרישה למקצועות הדיגיטל והשיווק לא פסקה ואפילו גדלה בתקופת הקורונה עם מרחבי המסחר שהפכו להיות מקוונים בעיקר. מנהלי תקשורת שיווקית ספציפית נוגעים לא רק במדיה החברתית אלא בפלטפורמות נוספות, ולכן ההסתכלות הרוחבית שלהם נדרשת להבנת הפצת המסרים במרחב המקוון הכולל. פרטים נוספים ניתן לראות בעמוד המקצוע של מנהל/ת תקשורת שיווקית.

5.       אחים / אחיות – גם בעולם טרום הקורונה היה מחסור בעובדים בתחום הסיעוד, ומובן שבתקופת הקורונה הדרשיה רק גברה. כעת התחלואה ה”רגילה” חזרה ביתר שאת עם הסרת המסכות וגם הקורונה עוד לא נעלמה. מסקנה? מערכת הבריאות צריכה עוד מומחי סיעוד בכל מקרה.  פרטים נוספים ניתן לראות בעמוד המקצוע של אח/ות בית חולים.

6.       יוצרי תוכן שיווקי – מאותה הסיבה ששאר מקצועות הדיגיטל בצמיחה, גם יוצרי התוכן, אלו שאחראיים על לכידת הקשב שלנו – הם פקטור חשוב בתמונה הכוללת של מערך שיווקי. יוצרי תוכן מוכשרים במיוחד זוכים בתשומת ליבם של הצרכנים דרך התוצרים שלהם בפלטפורמות השונות ועובדים יד ביד עם שאר הפונקציות בתחומי השיווק והפרסום. פרטים נוספים ניתן לראות בעמוד המקצוע של יוצר/ת תוכן שיווקי.

7.       יועצי קריירה – המיתון ואובדן העבודה כמו גם שינויים רחבים יותר בעולם התעסוקה גרמו לעליה משמעותית בדרישה ליועצי קריירה. יועצי קריירה באים מתחומים שונים, החל מפסיכולוגים תעסוקתיים, יועצי השמה ועד למאמנים אישיים. ישנם יתרונות וחסרונות ביעוץ מכל אחת מהדיסיפלימות האלו, כלקוחות תוכלו לדעת לאתר איש מקצוע אם תציבו מטרות ברורות שברצונכם לקבל מהיעוץ. לעוסקים במקצועות אלו יש יותר עבודה מבעבר לא רק בגלל הקורונה אלא גם בגלל התהפוכות ששוק העבודה עובר.

8.       מהנדסי תכנה – כמו לפני הקורונה, הדרישה לתוכניתנים ממשיכה לצמוח. תעשיית ההיטק נפגעה משמעותית פחות בשנה האחרונה ולמעשה סבבי הגיוס בפריחה, ואיתם הדרישה למקצועות שונים כמו: מומחי AI, תכניתן front end, תכניתן back end, ומומחי Data . תוכלו למצוא גם הרבה משרות ל “full stack developer” שאמור לספק פתרון מקצה לקצה, ועוד התמחויות ספציפיות. אגב, גם תחומי החומרה חזרו להיות נדרשים בשנים האחרונות יותר מבעבר. כך או כך, האקו סיסטם של עולם ההייטק רק ממשיך להגדיל את כוחו וגם עסקים שאינם הייטק במהותם מעסיקים פונקציות טכנולוגיות, כי זה העולם בו אנחנו חיים וכל עסק דורש תפוצה כמה שיותר רחבה.

9.       פסיכולוגים – עם הקשיים שהתלוו לתקופת הקורונה ולסגרים שהוטלו על הציבור, הבריאות הנפשית של הרבה מאוד אנשים ספגה מהלומה, לא פחות.  לא מפתיע אם כך שהיומנים של פסיכולוגים קליניים מלאים והדרשיה למומחיות בתחום זה עולה. פרטים נוספים ניתן לראות בעמוד המקצוע של פסיכולוג/ית קליני/ת. לאלו מכם ששואלים על ההבדל בין פסיכולוג קליני לפסיכיאטר – מדובר במקצועות שונים אף ששניהם עוסקים בבריאות הנפש. פסיכיאטר הוא אדם בעל הכשרה רפואית לפני הכל, שהתמחה בפסיכיאטריה ולכן רשאי לספק למטופליו מרשמים לתרופות, בעוד פסיכולוג עוסק במתודולוגיות שאינן תרופתיות.

10.   עובדים סוציאליים – מלבד עולם בריאות הנפש בו חלקם עוסקים וכאמור נדרש השנה יותר מתמיד, השילוב של לחצים כלכליים ועליה בשיעורי אלימות המשפחה הובילו לדרישה מוגברת לעובדים סוציאליים בהתמחויות שונות. פרטים נוספים ניתן לראות בעמוד המקצוע של עובד/ת סוציאלי/ת. ניכר שההשלכות של הסגרים לא סיימו לתת את אותותיהן לא רק בגלל שהסכנה לא חלפה אלא גם בגלל שרבים האנשים שנקלעו למצוקה בשנה החולפת, ועדיין מתקשים לשוב לשגרה.

אין לדעת מה ילד יום מבחינת וריאנטים לקורונה ותופעות גלובליות אחרות, אבל בינתיים – אלו הנתונים למחצית הראשונה של השנה כפי שנאספו ממספר מקורות מידע כמותיים ואיכותניים. הנתונים היבשים בפני עצמם מסבירים את המגמות והביקושים, אבל לא את מידת שביעות הרצון או ההנאה שלכם ממקצועות אלו. בעמודי המקצוע תמצאו נתונים שנוגעים יותר לשגרת היומיום במקצועות השונים, לשביעות הרצון הכללית של העוסקים בהם ולמאפיינים השונים של העבודה.

שתהיה המשך שנה מצוינת שתביא איתה הרבה בריאות, שמחה והצלחה.

 

צוות MyRole