תנו לי קהל – 10 תחומי עיסוק למי שאוהב עבודה מול קהל

מי שאוהב להרצות, להדריך או להציג מול קהל לרוב יחפש מקצועות שכוללים יותר זמן בעשייה פרונטלית מול הרבה אנשים. בעידן הדיגיטלי יש הרבה דרכים מגוונות להגיע לקהל, אבל כאן נתמקד במקצועות שכוללים ממשק מול קהל פרונטלי.

1.      אומנויות הבמה – נכון שכל העולם במה, אבל שחקנים חווים אותה ואת הקהל הרבה יותר מרוב האנשים. כך גם זמרים ורקדנים. אם מה שאתם באמת אוהבים לעשות זה להופיע, ויש לכם כשרון בתחום, מקצועות המשחק וההנחיה הם כיוון לחשוב עליו.

2.      קריירה אקדמאית – לאלו מכם שמחפשים קרקע מוצקה יותר, קריירה אקדמאית תספק לכם המון הזדמנויות לדבר מול קהל. מהות העבודה היא לא ההרצאות מול קהל הסטודנטים או הקהילה המדעית, אלא המחקר שלכם. למי שאוהב לחקור על כל המשתמע מכך וגם לדבר על המחקר שלו, בתוספת כמה כישורים קוגניטיביים, קריירה אקדמאית היא בהחלט כיוון לחשוב עליו.

3.      פוליטיקה – אם יש תחום שמואשם בדיבור יתר – זה העולם הפוליטי. לרוב, פוליטיקאים רוצים להשפיע ולעשות. כלי העבודה המרכזי שלהם הוא הדיבור, לכמה שיותר אנשים בזמן נתון אם אפשר. זה בהחלט אחד התחומים שלא חיים ללא קהל.

4.      תקשורת – עולם התקשורת מאחורי הקלעים הוא עולם עם מגוון עצום של מקצועות, ולא כל עיתונאי זוכה לזמן מסך. אם אתם פשוט אוהבים להציג, לא בהכרח את רעיונותיכם אלא את החדשות למשל, וניחנתם בדיקציה וקול מתאימים, שווה לכם לשקול את תחום הקריינות. בפועל, אנשי חדשות מובילים עוסקים לא רק בקריינות אלא גם בעיתונות על גווניה השונים ובתחילת דרכם הם לעיתים יותר אנשי המילה הכתובה (או הדיגיטלית). כך או כך, אין ספק שהתחום הזה חי ומתקיים מול קהל יותר מתחומים אחרים וכדאי לבדוק מקצועות ספציפיים כמו דוברות למשל.

5.      אימון והנחיית קבוצות – תחומים שמתבססים על הובלת תהליך לתוצאה, ונעשים במסגרת סדנאות וקבוצות. הנחיית קבוצות ואימון, על אף המתודולוגיה השונה ביניהם, הם כלים שאנשים רבים הופכים למקצוע בפני עצמו.

6.      עולם המשפט – לא כל עורכי הדין זוכים לדבר מול קהל במידה שווה. אם חשקה נפשכם בעבודה בבתי המשפט, שווה לכם להתעניין במיוחד בתחומי הליטיגציה. קחו בחשבון שזה לא נראה כמו דרמה משפטית אמריקאית מזדמנת, אבל מרכיב הדיבור מול קהל קיים שם יותר מאשר במקצועות אחרים.

7.      יעוץ מומחה – יש יועצים באינסוף תחומים. יועץ ארגוני, יועץ אסטרטגי, יועץ טכנולוגי, יועץ משפטי, יועץ השקעות ועוד הרבה מאד סוגי יעוץ. המשותף לכולם הוא שמדובר באיש מקצוע מומחה בתחומו, שמציג ממצאים לקהל מסוים. חלק מהיועצים עובדים “אחד על אחד” וחלק עם ארגונים. כך או כך רבים מהיועצים משתתפים בהרצאות וכנסים, מציגים ומשתפים מנסיונם בתחום.

8.      מקצועות החינוך וההוראה – איך אפשר לשכוח את התחום עם הקהל הצעיר ביותר. גננ/ת, מורה בתיכון, מורה ביסודי ושאר מקצועות ההוראה והחינוך ללא ספק משלבים הרבה עבודה מול קהל על בסיס יומי. מה אתם אומרים על קהל כזה?

9.      הדרכהמדריכי טיולים או מדריכי נוער זוכים לעבודה רבה מול קהל. גם הם מעבירים תכנים מסוימים, כמו גם מדריכי כושר שמעבירים תחומים משלהם לעיתים מול קהל גדול יחסית. מפתחי הדרכה בארגונים לעיתים גם מדריכים בעצמם אבל עבודת הפיתוח של ההדרכה בכל זאת תופסת את רוב הנתח במקרה שלהם.

10.   מכירות – נציגי מכירות מתחילים אולי בטלפון או במכירה פאונטלית, אבל אנשי מכירות בכירים יותר, כמו מנהלי פיתוח עסקי, בדרך כלל מציגים מצגות בכנסים לקהל רחב יותר, ואין ספק שתחום המכירות על שלל שלביו משלב קהל על בסיס קבוע. שירות לקוחות אגב, לא נכלל בקטגוריה כי שם כמעט תמיד מדובר בעבודה “אחד על אחד”.

קחו בחשבון שלא כל קהל הוא קהל אוהד, ולא כל מה שאוהבים לעשות מידי פעם אוהבים גם על בסיס קבוע. הכי חשוב לכל מי שעומד מול קהל, בין אם בצד הדיגיטלי או הפרונטלי, להבין מה הקהל הזה מחפש ומה באמת חסר לו כדי שתוכלו לתת ערך אמיתי.

לעיון במקצועות נוספים כנסו ל MyRole.co.il