שאלות אופייניות ותשובות

לפי מה אתם בוחרים אילו מקצועות מופיעים באתר?

דף מקצוע מוזן בהתאם לבקשת הקהל ולכמות ההזנות של הגולשים. ברגע שיש מספיק נתונים מגולשים שהזינו, הנתונים מוצלבים עם מקורות נוספים ודף המקצוע עולה לאתר לצורך הזנה מתמשכת של גולשים נוספים. כשמגיעות בקשות ספציפיות לגבי מקצועות מסוימים נעשה מאמץ אקטיבי לאתר אנשים שעוסקים באותו מקצוע כדי להעלות את הנתונים.

למה רק חלק מהמקצועות מופיעים?

מקצועות ספציפיים לארגון מסוים (הדוגמא האופיינית ביותר היא למשל מקצועות השייכים למערכת הביטחון) פחות מבוקשים ע”י הקהל. מטרת האתר היא לספק תמונת מצב של מקצועות באופן בלתי תלוי לארגון בו עובדים (עד כמה שניתן), כי להערכתנו בחירת מקצוע, גם לתקופה, צריכה להיות מבוססת על נתונים חוצי חברות וארגונים.

 

האם האתר רלוונטי גם למקצועות ניהוליים או רק למקצועות התחלתיים?

המקצועות הניהוליים שאנחנו כן מעלים הם מקצועות ניהוליים שיכולים להתקיים ללא ניהול אנשים, אלא ניהול משימות ולעיתים תקציבים. לדוגמא מנהל רכש, מנהל פרויקטים ואפילו מנהל משא”נ הם מקצועות שבארגונים קטנים יכולים להתקיים ללא עובדים ו/או מחלקות, אלא כתפקיד התחלתי יחסית.

 

למה רוב המקצועות מנוסחים בלשון זכר?

לצערנו מרבית החיפושים מתבצעים בלשון זכר, לכן מטעמים פרקטיים של חוויית משתמש הגדרנו את המקצועות בהתאם לאופי החיפוש גם בהטיה הלשונית. לצורך העניין – “קוסמטיקאית” ו”אחות” מופיעים (לצערנו) בלשון נקבה בהתאם לחיפוש של מרבית הגולשים בשדה החיפוש.

 

כל כמה זמן האתר מתעדכן?

כל הזמן. גולשים מזינים ונותנים פידבקים באופן מתמשך, בנוסף למאמצים אקטיביים שנעשים (כגון ראיונות עם אנשי מקצוע, הצלבה עם מקורות מידע נוספים ועוד).

 

איך עלה הרעיון?

מתוך המחשבה שבחירת מקצוע צריכה להתבסס על כמה שיותר נתונים שאינם מונעים מאינטרסים. חכמת ההמונים מאפשרת לשקף את המציאות באופן מיטבי בנושא הזה, יותר מאשר המלצה של אדם בודד איתו מתייעצים ו/או של גופים שמספקים נתונים מוטים.

 

איך אדע איזה מקצוע מתאים לי מהנתונים שמופיעים באתר?

האתר בפני עצמו לא עוסק בהכוון תעסוקתי, אלא בהנגשת הנתונים וחוות הדעת מאנשים מנוסים לאנשים שרוצים להתנסות ולהתחיל את דרכם המקצועית, או לפנות לכוון מקצועי אחר. ליעוץ אישי ניתן ליצור קשר דרך האתר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הגב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *