לא בטוחים מה אתם רוצים לעשות בחיים? הטעויות שמהן כדאי להימנע

מעט מאוד אנשים יודעים מגיל צעיר בדיוק מהם רוצים לעשות, וגם אצלם לא תמיד המציאות שהם מגלים במשרת החלומות שלהם תואמת את מה שהם חשבו כשבחרו במסלול הזה.

לא רק שאין בעיה עם ההתלבטות, היא אפילו חשובה, אבל מאילו טעויות רצוי להימנע?

1.      לקבל החלטה בהתאם לסביבה – יכול להיות שכל החברים שלכם אמנים, ואתם ממש אבל ממש לא. יכול להיות שכל הסביבה מתעסקת בגרסה כזו או אחרת של טכנולוגיה – אבל אתכם זה לא מעניין. אל תאשימו את הסביבה בהחלטות שלכם אחר כך, ההחלטה היא שלכם. התייעצויות זה מבורך בהקשר של איסוף מידע, אבל איך מנתחים את המידע הזה ומה המסקנות ממנו – אתם תחליטו.

2.      לקחת בחשבון בעיקר את השכר – יש אינסוף מחקרים שמראים ששכר בפני עצמו ממש לא מספיק כדי לייצר שביעות רצון מהמקצוע. בסוף רוב שעות היום אתם בעבודה, גם אם החשבון שלכם מתמלא בזמן הזה, אם אתם שונאים את מה שאתם עושים – לא כדאי.

3.      לא לקחת בחשבון את השכר – לא יספרו לכם את זה, אבל המון מקצועות עם עשייה מבורכת והשפעה חברתית מלווים בשכר נמוך. לאורך זמן – הסיפור הזה מפריע מאוד, כי צריך גם להתפרנס. התפשרות על שכר לתקופה מסוימת זה דבר אחד, אבל סטטיסטית התפשרות על שכר לאורך זמן מלווה בהרבה מאוד תסכול שהעשייה לא בהכרח מחפה עליו.

4.      לרוץ מהר מידי – לבחור מסלול לימודים כי השנה מתחילה, או להתפשר על משרה רק כי זה מה שקיבלו אותי לפעמים מפתה מאוד, כי זה מקדם דברים. אבל לא תמיד זו התקדמות לכוון הנכון. אם כבר עשיתם את זה – אל תשכחו לבחון את עצמכם מחדש ואת ההחלטה הבאה לקבל בצורה יותר מושכלת.

5.      להשתהות יתר על המידה – יש כל כך הרבה אפשרויות שזה מפחיד. יש אינסוף תחומים וקל מאוד להיבהל כלכך עד שעוצרים ולא עושים משהו מהותי חוץ מעבודה זמנית וטיול. ועוד טיול. אז גם כאן יש בעיה כי הזמן לא עוצר. אז מה עושים? אוגרים כישרוים על הדרך. גם אם בוחרים לעשות משהו זמני רק עד הטיול או עד הלימודים – תעשו משהו שהמרכיבים שלו ישרתו אתכם בהמשך. אולי תעבדו במשהו שיאפשר לכם על הדרך ללמוד לעצב, ללמוד לקדם ברשתות חברתיות, ללמוד למכור או ללמוד להתעסק עם מנהלות ותקציב. תנסו לעשות כל דבר שיתן לכם משהו שיהיה שווה גם אחר כך, מעבר לחסכון הכספי בטווח הקצר.

6.      לקפוא על השמרים – בין אם אתם כבר עובדים או התחלתם ללמוד ואתם נורא עסוקים או שאתם עכשיו מתעסקים ב”דבר הבא” – קחו בחשבון שהעולם משתנה בקצב כלכך מהיר ואיתו גם היצע המקצועות במשק ואופיים. לקרוא, ללמוד, לשמוע ולהתעניין אף פעם לא מפסיק להיות רלוונטי, במיוחד למי שאף פעם לא שבע וכל הזמן רוצה להתפתח, אבל לא רק. ויש גם הרבה אפשרויות לעשות את זה חינם. בדיוק בשביל זה הקמנו את MyRole, כדי שכל אחד יוכל ללמוד מנסיונם של אחרים.

אז בזמן שאתם משתנים והשוק משתנה, בואו ללמוד ממי שכבר עובד, יודע ומשתף. ובהזדמנות זו תודה לאלפי המזינים שעוזרים להפוך את המאגר מידע הזה לכלי שמאפשר לקבל מידע כל כך חשוב.

MyRole.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הגב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *