מה החברים שלך לעבודה מספרים עליך?

question-mark-512

מה אתה חושב שחושבים עליך? זאת השאלה. מה את מסיקה שהסביבה רואה בך? שאלה שמופיעה באצטלה זו או אחרת בראיונות עבודה, ואין דרך טובה יותר ללמוד לענות עליה מאשר לראות דוגמאות לתשובות של אחרים.

מה החברים שלך לעבודה היו מספרים לי עלייך?

“בעיקר שאני מאוד מחוייב וחרוץ, אני לא מתנתק מהמשימות כשאני הולך הביתה, תמיד חשוב לי לוודא שהכל נסגר כמו שצריך ואני אף פעם לא משאיר אחרים להתמודד לבד עם תקלות”

“אנחנו ביחסים מאוד טובים, חברות טובות ברמה האישית. במסגרת העבודה אני מאמינה שהיו מספרים לך שאני מקצועית ומסורה לעבודה, החברויות שלנו התחילו מזה שעזרתי לכל הבנות החדשות להשתלב בעבודה, כי הייתי ראשונה בצוות”

” אני מניחה שהיו אומרים לך שאני בנאדם שנעים לעבוד איתו, כי אני תמיד משתדלת שלצד זה שהמשימה תתבצע, גם שלאנשים יהיה נעים לעבוד ושתהיה פתיחות לדעות של כולם”.

מה לא לענות?

“אני שחקנית קבוצתית ויש לי יחסי אנוש טובים” (יש לך עוד סיסמאות?)

“לא יודע, תשאלי אותם…לא רוצה לדבר בשמם” (זה לא המקום להצטנע או להתחסד, כי זה מתפרש כהתחמקות).

“האוירה אצלנו מאוד טובה, תמיד יש צחוקים, ארוחות – אני חבר טוב של החברים שלי לעבודה, מבחינתי המקום שאליו אתה בא בכל בוקר זה כמו משפחה” (אין שום בעיה עם חמימות בעבודה, אבל הציפיות של המרואיין צריכות להיות מותאמות למקום עבודה ולא לקומונה)

“אני חושבת שלמדו להסתדר איתי. בהתחלה לא אהבו אותי אבל ברגע שהכירו אותי והבינו שפשוט מאוד חשוב לי שיהיו סטנדרטים גבוהים כבר לא פרשו את ההתנהגות שלי כביצ’ית”. (בקיצור – יהיו בעיות עם צוות חדש, והתפקיד של הצוות ללמוד להסתדר עם המרואיינת ולא להיפך…)

אז מה בעצם מנסים לבחון בשאלה הזו?

המטרה היא לבחון אם למרואיין יש זוית ראיה סביבתית, ומודעות לתפיסה שלו בעיני אחרים בהקשר של מקום עבודה. מעבר לזה אפשר לאתר בתשובות קיצוניות היבטים של חוסר אמפתיה או לחילופין המנעות או הגזמה ביצירת אינטראקציות חברתיות במקום העבודה. כמו בכל שאלה – התשובה הכי טובה מתבססת על דוגמאות, כך שאם אדם מגדיר את עצמו כשחקן קבוצתי רצוי שיתאר בדיוק למה או אפילו יצטט את המשובים של חבריו לקבוצה בעניין זה. מכל מקום עדיף לתת למראיין להסיק אם את/ה נופל בקטגוריה של שחקן קבוצתי ולתאר בקצרה את האוירה עם דוגמאות שונות. אם מתוארת אוירה חברית מאוד זה מצוין כל עוד קיים איזון בדיווח על ההקשרים המקצועיים שבקשרים האלו.

בגדול, זו לא שאלה מכשילה בשום צורה ואין צורך להילחץ, רק לגבות את מה שאומרים. דווקא נושא האינטראקציה הקבוצתית נבדק בד”כ באופן התנהגותי במסגרת סימולציות, כך שתשובות כנות ומשקפות יהיו כמה שיותר קונסיסטנטיות עם תוצאות הדינמיקה הקבוצתית.

אם נושא היחסים עם חברי צוות עלה לפניכן במסגרת שאלה אחרת, מובן שחשוב להיות עקביים ולקשר את התשובה לתשובה שניתנה לפניכן.

ובכל מקרה – לא תמיד כיף לחשוב מה חושבים עלי, זה יותר מזכיר את גיל ההתבגרות. ובכל זאת, לקראת מקום עבודה חדש אין ברירה אלא לחשוב על הנושא הזה טיפה יותר לעומק. עד הראיון הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הגב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *