מורה נבוכים לעובד המתחיל

מורה נבוכים לעובד המתחילעובד מתחיל

היום הראשון בעבודה. הבלבול באויר, אתה מנסה להבין איפה אתה יושב ומי בא לסדר לך הרשאות, ואיפה יש ציוד משרדי, ועל מה צריך לחתום. כל מיני אנשים באים להציג את עצמם ואת בקושי מצליחה לזכור רבע מהשמות והפרצופים, המנהל רוצה איתך שיחה ראשונה ונותנים לך מסמכים מוזרים שנראים כתובים בסינית. ובתוך כל זה את או אתה לא מוצאים את הפינת קפה ואתם נורא צמאים.

אז הנה גלגל הצלה וכמה טיפים לעבודה “הרצינית” הראשונה –

  1. דבר ראשון לסיים עם מנהלות וט’ טיולים, שתהיה פינת עבודה מסודרת ממנה אפשר להתחיל לסדר את הראש.
  2. אנשים יראו נורא מנוסים ולפעמים יופתעו כשלא תדעו דברים בסיסיים. זה בסדר, גם הם לא ידעו בהתחלה, הם פשוט שכחו.
  3. כשתיכנסו לישיבות ראשונות תכתבו את כל המילים הלא ברורות, יהיו המון קיצורים ומילים שלא תבינו מאיזה מילון הוציאו אותם. בבוא העת תוכלו לברר הכל.
  4. חשוב להתייחס במלוא הרצינות לחפיפה שעושה לכם מי שמונה להיות סוג של “חונך” ותקראו כל מסמך שנותנים לכם. בכל זאת תדעו שתלמדו באמת רק כשתתנסו בדברים, ולכן כדאי לנסות לעבור להתנסות מעשית בהדרגה.
  5. הסעיף הקודם מתייחס למצבים בהם תכנית החפיפה מאוד תיאורטית, אבל יש מקרים הפוכים בהם אין שום תכנית שום חפיפה ושום הדרכה, ואתם ישר מתבקשים לקפוץ למים ולהתחיל לעבוד. כלל בסיסי: אל תצפו שאף אחד ילמד אתכם, זו לא אוניברסיטה. את הדברים תלמדו כמו בפאזל, תלקטו פיסות מידע עד שיווצר הפאזל של התפקיד שלכם.
  6. זוכרים את המילים שכתבתם לעצמכם שלא הבנתם? תוסיפו אותן עכשיו לעוד המון שאלות שעלו לכם. תרכזו הרבה שאלות ותשאלו דמות שנראה לכם שתוכל לענות. תשתדלו לרכז את השאלות כי אנשים לא ממש אוהבים שמפריעים להם באמצע העבודה כל שניה. תוך שבוע – שבועיים, לפעמים פחות, מתחילים להתמצא בשפה החדשה.
  7. דאגו לתיאום ציפיות עם המנהל שלכם – כאן אין ציונים ועדיין חשוב להבין מהו המדד להצלחה. על מה מודדים אתכם?
  8. תוך כדי למידה, טבעי לרצות להתחיל להוכיח את עצמך. זה לוקח זמן, אבל בכל זאת אפשר להתמקד בנצחונות קטנים, כמו פרוייקטים שלא שייכים דווקא לליבת התפקיד, או נושאים חדשים  שחברי הצוות האחרים גם לומדים בפעם הראשונה. ככה אפשר לאט לאט לבסס מומחיויות מסוימות בתוך הצוות עד ש”שוחים” בכל רזי התפקיד החדש.
  9. אם וכאשר תחשפו לפוליטיקות ארגוניות שונות, תשתדלו להישאר ניטרליים עד כמה שניתן בהתחלה. מנגד, עם הזמן חשוב שתדעו מי החברים הקרובים שלכם כי בריתות לא מוצהרות וחברויות קרובות מהוות מקור כח בארגון.
  10. תצברו בחודשים הבאים הרבה רשמים ותשמעו הרבה דעות של אנשים מסביב. תשתדלו לא לגבש דעה חד משמעית או להחליט מהן התכניות העתידיות בהתאם לרשמים האלו, כי בד”כ פחות משלושה חודשים במקום העבודה זה פרק זמן שלא מאפשר לראות את התמונה במלואה.

ועוד טיפ קטן – כדי לדעת קצת מה עומד לפניכם, אל תשכחו להיכנס לדפי המקצועות של MyRole.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הגב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *