איך 2019 תהפוך להתחלה חדשה באמת?

2019 כבר כאן, וזו עוד הזדמנות להתחלה חדשה. כמה עצות יעילות שיעזרו לכל מי שרוצה להתחיל כל דבר, להתמלא באנרגיות ולהתחדש.

1.      אל תפחדו מכישלון. כישלון זה סוג של ציון דרך במפה סבוכה של כיוונים אליהם אתם אמורים לפנות. מאמצים שלא נושאים פרי הם פשוט דרך לא נגישה. המסקנה היא שיש כניסה אחרת לדרך הזו או שיש דרך אחרת לחלוטין. אבל מה ש”נכשל” הוא פשוט לא הכוון הנכון לכל הפחות לא בזמן הזה. אז מחפשים אלטרנטיבה מתוך ידיעה שה”כשלון” הזה הוא לא באמת כזה. הוא פשוט עוד שלב בדרך להבנה יותר מפוכחת.

2.      הכירו אנשים חדשים. היצור האנושי הוא לא סתם יצור חברתי, הוא יצור שניזון הרבה מסביבתו. בלא מעט תרבויות המשפט “אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה” הוא משפט צרוב בתודעה. כי ההשפעה הסביבתית עלינו הרבה יותר משמעותית מכפי שאנחנו מבינים בזמן נתון.

3.      בנו לעצמכם חזון . המילה “חזון” מאוד פופולרית בארגונים. חזון הוא יותר ממטרה, הוא ה”למה” אתם חותרים לאן שאתם חותרים. ממנו אפשר לגזור את האסטרטגיות ואח”כ את המטרות. בלי לשים לב, רובנו מוותרים על השלב הזה, אבל הוא בעצם שלב מכונן ובלעדיו רק סט של מטרות הוא הרבה פחות מעניין והרבה פחות מעורר מוטיבציה.

4.      אל תנסו להתאים את עצמכם יותר מידי. העולם החדש מביא איתו טרנדים חדשים על בסיס קבוע. בוודאי שחשוב להישאר מעודכנים, להכיר, לחוות וללמוד. אבל בתוך ההוריקן התמידי הזה מאוד קל לשכוח מי אתם ומה מייחד אתכם. הרעיון הוא למצוא איך העולם החדש הזה מוציא את המיטב שכבר קיים בכם ולא הוא יכתיב מי אתם.

5.      הציבו יעדים קטנים בדרך למטרות, בדרך לחזון הגדול שלכם. זה יעזור לכם לא להתייאש מהדרך שעלולה להיות ארוכה ומתישה ביותר.

6.      אין דבר כזה מושלם. זו נקודה שחשוב להפנים במיוחד כשעושים הרבה דברים. בדרך למצוינות שאנחנו מתחנכים עליה יש הרבה מאוד מאמץ. עם הגיל ועם ההתקדמות אין ברירה אלא לפקס מאמצים לכוונים החשובים אבל לא תמיד אפשר להזניח כוונים נלווים או משימות משניות. תחשבו טוב איפה אתם משקיעים את המאמצים שלכם ותתמקדו בעיקר. יחד עם זאת תזכרו שקל מאוד פשוט להחליט שלא עושים דברים בגלל שהם לא יוצאים מושלמים. בסופו של דבר, אם מדובר במשהו חשוב אך משני בשלב זה – עדיף הרבה פעמים להתחיל מתוך ידיעה שבהתחלה זה יהיה רחוק ממושלם, אבל משם אפשר רק להשתפר. כשהדבר יהפוך למרכזי התשתית כבר תהיה מוכנה ותהליך הלמידה כבר יהיה בעיצומו. השאיפה למצוינות חשובה מאוד אבל אסור לה לייצר שיתוק שימנע מכם התחלות חדשות.

7.      המציאו את עצמכם מחדש. אחת לכמה זמן חייבת להתחולל טרנספורמציה באישיות שלנו שמאפשרת לנו לגדול. זה לא מפסיק רק בגלל שאנחנו כבר לא ילדים, וטוב שכך. ההמצאה מחדש היא לא לזרוק את כל מה שהיינו לפני. להיפך. היא לעשות הערכה כנה לעצמנו, לראות מה טוב ומה חסר. בשילוב עם צעדים נוספים כמו בניית חזון – להתחיל להשלים חסרים חיוניים (כמו כישורים חדשים) ולפתח עוד את החוזקות שלנו ואת הכוונים בהם אנחנו רוצים ויכולים להתפתח עוד. התהליך הזה דורש כנות עצמית, סבלנות ותעוזה, והרבה פעמים הוא בלתי נמנע. אבל דווקא בתחילת 2019, עוד הזדמנות להתחיל מחדש, כדאי להתמקד ביופי שבתהליך הזה, בהתחדשות ובהתפתחות.

שתהיה שנה מלאה בברכה והצלחה!