מקצועות ירוקים – בשביל אלו שאכפת להם מהסביבה

פעם זו היתה רק המלצה. היום – עולם הקיימות והסביבה תופס נתח מאוד גדול בתודעה הציבורית, ובהתאמה קמים מקצועות חדשים ומשתנים מקצועות ישנים כדי להתאים את עצמם לעולם הדינמי.

הנה כמה מקצועות שעוסקים ספציפית בתחומי הסביבה –

אדריכל נוף – מקצוע מעניין במיוחד למי שמתעניין בחזות של עיר או שכונה, ומוצא את עצמו תוהה איך אפשר היה לשפר את הנראות של המקום. רוב העובדה מתבצעת ברשויות מקומיות ו/או משרדי ממשלה – נתון שכדאי לקחת בחשבון. לעוד פרטים לחצו כאן

הנדסאי חקלאות – למעשה זה המקצוע הכי קרוב למה שנקרא “חקלאי”. בדרך כלל הרבה עבודת שטח, ומתאים למי שבאמת מחובר לאדמה בכל רמ”ח איבריו. לעוד פרטים לחצו כאן

מהנדס סביבה – תואר הנדסי, תת תחום של הנדסה אזרחית. הרבה ממה שאתם רואים סביבכם הוא בזכות האנשים האלה, ואין ספק שזה ה -מקצוע שקשור לקיימות, והיה כאן עוד לפני שהמילה הזו הומצאה.  לעוד פרטים לחצו כאן

מנהל תחום קיימות – היום מתחילים לאט לאט לצוץ תפקידים בתחומי הקיימות בארגונים ומפעלים גדולים. יש להם שמות שונים כמו “מנהל אתיקה וקיימות” או sustainability specialist אם תרצו. התחום עוד בתחילתו, ולכן גם ב MyRole  עדין לא תמצאו מזינים. אם אתם עוסקים בתחום, ספרו לנו ושתפו מנסיונכם  כאן כדי שאחרים יוכלו לקבל השראה.

פקח קרינה – נשמע תפקיד טכני, אבל נספר לכם שלפחות חלק מהמזינים שלנו רואים במקצוע הזה שליחות. בלי לפקח על רמות הקרינה שכולנו נחשפים אליהן, קשה לדבר על קיימות. לפרטים נוספים לחצו כאן.

ויש עוד המון מקצועות שעולם הקיימות משפיע עליהם. החל מאנשי PR שהמגמה הירוקה משפיעה על העבודה שלהם בהקשר לאופי הפרסומי של החברות אותן הם מייצגים, וכלה ביועצים אסטרטגיים שאחראיים על חשיפת המגמות. מקצועות החינוך למיניהם הם המושפעים והמשפיעים הגדולים על תפיסת הקיימות ועל הצורך לשמור על איכות הסביבה, ולא סתם הרבה מדריכי קבוצות נוער בתחומים שונים משלבים פעילות לשימור הסביבה בין שאר הפעילויות שהם מדריכים.

למי שלא קורץ לו מקצוע ספציפי אבל בכל זאת מעוניין להשתלב בעבודה ירוקה , כדאי פשוט לפנות לארגונים שעוסקים בנושא. אם יש לכם תחום התמחות אחר אבל אתם רוצים לתעל אותו לעולם הקיימות תחשבו על האפשרות לפנות ישירות למשרדי ממשלה (כמו המשרד לאיכות הסביבה) או לעמותות שונות, וגם ללא מעט סטארטאפים בתחום.

לא פשוט למצוא עבודה שמרגישים בה באמת תחושת שליחות. אבל מכמה פריוקטים מרשימים שבהם נתקלתי – מדהים לראות את השינוי שאפשר לחולל בכמה שנים בכל נושא סביבתי או חברתי.

לעוד רעיונות על מקצועות ירוקים – ספרו לנו או צרו קשר ב MyRole

מוזמנים לעיין בעוד מקצועות מעניינים ומשתנים ב MyRole.co.il