עובדים מהבית? הפוסט הזה בשבילכם

 

אחת המגמות הבולטות של השנים האחרונות היא שמקומות עבודה מאפשרים לעובדים לעבוד מהבית לעיתים. לא מעט עסקים קטנים חוסכים הוצאות משרד, והעובדים עובדים רק מהבית. האפשרות לעבוד מהבית חוסכת פקקים, מאפשרת להתייעל מבחינת מכלול החיים של העובד, ונשמעת כמו חלום בשביל הרבה מאיתנו. אבל בשביל לנצל את היתרונות, מומלץ להקפיד על כמה כללים.

1.      לייצר מקום יעודי ולא לעבוד על שולחן האוכל או במקום שתצטרכו לארוז את החפצים כל הזמן זה מובן מאליו. כיוון שלא בכל בית קיימת אפשרות להפוך חדר שלם למשרד חשוב לסדר את פינת העבודה באזור עם דלת, כדי שניתן יהיה להתנתק משאר הבית במידה ומדובר בשעות בהן נמצאים עוד אנשים בבית. פינת עבודה בסלון למשל טובה רק לשעות מסוימות. אם נדרש לקיים שיחת סקייפ בשעות הערב – אזור הסלון יהיה פחות מוצלח.

2.      תאמו ציפיות עם המעסיק. ראשית מבחינת אופי העבודה ולוחות הזמנים. מובן שעדיף להוכיח יעילות גבוהה ולהפתיע את הבוס לטובה, כך יהיה ברור שמשתלם להמשיך את צורת ההעסקה מהבית. מעבר לזה, גם לגבי ציוד משרדי כדאי להתאים ציפיות. אם כל העבודה שלכם מתבצעת על המחשב אין בעיה, אבל אם נדרש ציוד משרדי (נייר, דיו למדפסת, ואפילו סתם postits ) – רצוי לסכם גם את הנושא הזה מול המעסיק, כדי שלא יהיו אי הבנות.

3.      הציבו גבולות לכולם. רצוי להבהיר לסביבה שזו עבודה רצינית. אפשר להיפגש עם חברים לצהריים, אבל במקום קרוב בדיוק כמו שעושים במשרד. בני הבית צריכים להיות מודעים לכך שבשעות העבודה לא מפריעים. אם יש דלת, אפשר לסגור אותה כשצריך להתרכז אם לדוגמא מישהו אחר שומר על הילדים באותה העת. אם הילדים קטנים, פשוט עדיף להתחיל את יום העבודה מוקדם ולהיות סופר יעילים, ולחזור לעבודה בשעות הערב לאחר שהם הולכים לישון. גם כלפי המעסיק זה ברור שבשעות אחה”צ אתם לא זמינים לעבודה, ובשעות היום כן, במידת הצורך גם בערב (לשיקולכם), אבל למרות שפיזית המשרד נמצא בבית, הגבולות האלו יעזרו לכל המעורבים בחיים שלכם להבין מה הזמינות שלכם ולייצר הפרדה בין שעות העבודה לשעות הבית.

4.      במהלך היום שלחו עדכונים לבוסים או לקולגות, חשוב לשמר את התקשורת באופן שוטף. ככל שהיחסים ותיקים יותר, רמת האמון גבוהה יותר והתוצאות מוכחות יותר פחות צריך להקפיד על עדכון שוטף, אבל במיוחד בשלבי העסקה ראשוניים העדכון קריטי. בסוף היום העדכון רלוונטי תמיד, וגם עוזר להגדיר שנגמר יום העבודה לעת עתה בהקשר לגבולות.

5.      למרות שאתם עובדים מהבית, מנסים להיות הכי יעילים כדי להתפנות לשאר המטלות שלכם, עדיין חשוב לעשות הפסקות גם לטובת הבריאות שלכם. הפסקת אוכל ושתיה, הפסקה להתמתחות. אין לכם פינת קפה בה מחכים חברים שלכם, אבל עדיין מותר לכם להתרענן. שימו לב בעיקר לעניין הפעילות הגופנית. בלי לשים לב, התזוזה כשעובדים מהבית פחותה עוד יותר מאשר במשרד (אפילו ההליכה אל החניה, ההליכה למשרד של קולגות), דאגו לבריאות שלכם.

6.      ניהול הזמן יכול להיות מאוד מאתגר בבית. לא רק שאפשר לחזור לישון כשעייפים, שיש אוכל טעים במקרר, שיש את כל הרשתות החברתיות שמחכות לכם בלי עיני הבוס שמסתכלות, אתם גם במקום הפיזי שאמור להיות מקום המנוחה שלכם. לא רק לכם קשה לגייס משמעת עצמית כזו, הרבה אנשים שותפים לתחושה. לכן חשוב כבר בבוקר או לילה לפני לתכנן בדיוק את סדר העבודה ולא לתת ליום להימרח. לסגור שעת שיחה עם עובדים אחרים או עם הבוס, שעות לעבודה על מסמך, קוד או מצגת, שעות למענה על מיילים וכך לשמור על יעילות גבוהה למרות כל הפיתויים.

7.      מה עושים עם סידורים? לא עושים אותם בשעות העבודה. בהפסקת צהריים/לפני /אחרי. אחרת מהר מאוד שליש מהיום מתבזבז על התור בדואר.

8.      מתי מקיימים פגישות? כדי לנצל את היתרונות של עבודה מהבית, נסו לאגד פגישות לתחילת היום או לסופו, ככה לא “תשברו” את היום באמצע. זו נקודה נכונה גם למי שעובד מהמשרד, כי פגישה באמצע יום עבודה קוטעת את הרצף. אם יש לכם שליטה על הלו”ז קחו גם את זה בחשבון.

עם כל הגבולות, ההפרדה, תיאום הציפיות וניהול זמן…הכל טוב ויפה, יש אנשים שזה פשוט לא מתאים להם. אז הם יוצאים לעבוד בחללי עבודה משותפים, בבתי קפה או במקום ציבורי אחר.  ואז הם נתקלים בהמום התורן ששואל “אנשים לא עובדים? איך כל הקניונים והבתי קפה מלאים גם בשעות היום?” מה שבטוח הוא שמספר ההמומים מהתופעה הולך ופוחת ככל שהעבודה מהבית הופכת להיות סטנדרט נפוץ. רצוי רק שהיא גם תהיה יעילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הגב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *